Update: Pastoor discrimineert homoseksuele Prins Carnaval

Update op mijn eerdere post ‘Pastoor discrimineert homoseksuele Prins Carnaval‘:

Er is ondertussen gelukkig aangifte tegen de man gedaan en de eerste arrestatie in deze zaak is ook al gedaan (nee, niet de pastoor).

Boeiender vind ik het antwoord van de pastoor (pdf). Hij zegt eerst:

Ik heb niemand met de vinger willen wijzen. Alles heeft zich in de persoonlijke sfeer afgespeeld. Ik wil niet discrimineren of iemand pijn doen.

Dat is natuurlijk altijd een nobel streven, maar een paar zinnen later kan hij het toch niet laten:

Na iedere val of misstap kan en moet iedere gelovige zich eerst door een oprechte biecht met God verzoenen wil hij of zij toetreden tot de tafel des Heren. Dit geldt voor iedere zware zonde van welke aard dan ook.

Als dat geen vingerwijzen is. Maar gelukkig wil de beste pastoor dit niet zelf, nee hij volgt slecht gehoorzaam zijn superieuren:

Het is niet gangbaar in onze Kerk dat priesters autonoom handelen. In de gevallen die me worden aangerekend heb ik, pas na overleg met de bisschop en collega’s in het pastoraat, gehandeld.

Met andere woorden,  “ik wil niet discrimineren, maar het moet van mijn baas”. Waarom zou een homo in godsnaam nog bij zo’n kerk willen horen?

2 Responses to “Update: Pastoor discrimineert homoseksuele Prins Carnaval”

  1. Waarom zou een kerk, die de bijbel wil navolgen en praktiserende homoseksualiteit als verkeerd ziet, niet iemand mogen weigeren aan het ‘avondmaal’?

    • Dat mag de kerk uiteraard helemaal zelf weten, daar wonen we in vrij land voor.

      Maar dan blijft mijn vraag, waarom een homo in godsnaam nog bij zo’n kerk zou willen horen?

Leave a Reply

